بهترین روغن موتور سمند
بهترین روغن موتور سمند

روغن موتور سمند یکی از مواد مصرفی مهم این خودرو است. روغن موتور‌ها به روانکاری و پاکسازی مواد اضافی موتور کمک می‌کنند. موتور این خودرو هم مثل موتور ماشین‌های دیگر به روغن موتور مخصوص خود نیاز دارد. این خودرو با موتورهای مختلفی تولید و عرضه می‌شود. در ادامه مقاله، شما را با بهترین روغن موتور سمند آشنا خواهیم کرد، با ما همراه باشد.

تاریخچه سمند

سمند یک خودروی خانوادگی و سدان است که تولید آن از سال 1380 آغاز شده است. این خودرو توسط شرکت ایران خودرو تولید و عرضه می‌شود. این خودرو به کشورهای همسایه بسیاری مثل عراق و آذربایجان صادر می‌شود. خودروی سمند بر اساس پلتفرم پژو 405 تولید می‌شود.

سمند در ابتدا قرار بود جایگزین خودروی زیبا و قدیمی پیکان شود، اما به دلیل افزایش قیمت‌ها و هزینه‌های تولید، این کار محقق نشود و آن را به یک خودروی گران قیمت داخلی تبدیل کرد.

سمند در مدل‌های بسیاری تولید می‌شود، سمند معمولی یا X7 اولین مدل سمند است که تا سال 1388 تولید و عرضه شد. موتور این نسخه از سمند XU7 بود که کیفیت مناسبی داشت. و مدل‌ها و موتور‌های دیگر که در ادامه به هر کدام اشاره خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

روغن موتور سمند ef7

این موتور داخلی از کیفیت و مرغوبیت مناسبی برخوردار است، به همین خاطر طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است. روغن موتوری که برای این موتور ثبت شده و شرکت تولید کننده بر آن تاکید دارد، روغن موتور نوع 10w40 است. اما وقتی دمای هوا کم شود و رو به سردی برود، می‌توان از نوع 5w30 استفاده کرد.

روغن موتور خودروی سمند ef7 باید از استاندارد API بالاتر از SL برخوردار باشد. روغن موتور این خودرو از استاندارد SN،SM و SL استفاده می‌کند. هر چه قدر مبلغ بیشتری خرج کنید روغن با کیفیت‌تری خریداری می‌کنید. مثلا روغن موتور‌های SN از کیفیت مناسبی برخودار هستند.

در کشور ما روغن موتورهای باکیفیت و بی‌کیفیت بسیاری تولید و عرضه می‌شود. از نوع باکیفیت آن‌ها می‌توان به بهران، ایرانول، پارس، نفت سپاهان یا اسپیدی، کاسترول و الیستر اشاره کرد.

بهترین روغن موتور سمند

روغن موتور سمند LX

سمند LX یکی از پر‌فروش‌ترین خودرو‌های تولید شرکت ایرانخودرو است. دوره تولید این خودرو بیشتر از 15 سال است. اگر شما یکی از مالکان این خودرو هستید و در حال مطالعه این مقاله می‌باشد، حتما به دنبال تعویض یا خریداری روغن موتور جدید ماشین خود می‌باشید. بهترین روغن موتور سمند LX که می‌توان به شما پیشنهاد داد، روغن موتور 20w50 شرکت الیستر است. اما اگر خودروی شما از سال1390 به بعد تولید شده است، می‌توانید از روغن موتور با کیفیت فلومکس با مشخصه 10w50 استفاده بنمایید. این دو برند از کارایی و قیمت مناسبی برخوردار هستند و می‌توانند عملکرد موتور شما را افزایش دهند.

بهترین روغن موتور سمند EL

هر چه تاکسی‌ سمندی در سطح شهر مشاهده می‌کنید، از نوع سمند EL می‌باشند. این خودرو بیشتر مصارف خانگی دارد و اکثرا توسط خانواده‌ها خریداری می‌شود. استفاده از روغن بسیار مرغوب و باکیفیت در موتور این خودرو، کاری بسیار ضروری و مهم است. روغن‌های بسیاری با برند‌های مختلف برای این خودرو تولید و عرضه می‌شود. بهترین روغن موتوری که می‌توانیم برای خودرو شما پیشنهاد بدهیم، روغن موتور 20w50 شرکت الیستر می‌باشد. شرکت الیستر تولید کننده بهترین روغن موتورهای موجود در بازار است. روغن موتور سمند EL یکی از این روغن موتور هاست.

روغن موتور سمند X7

سمند X7 یکی از پر فروش‌ترین خودروهایی که در سطح شهر به راحتی قابل مشاهده است. موتور سمند X7 باید مثل دیگر مدل‌های این خودرو از روغن موتور مناسبی برخودار باشد. البته تولید این خودرو سال‌ها پیش متوقف شده و دیگر مدل صفری از آن وجود دارد. اما به دلیل این که مدل‌های قدیمی بسیاری در سطح شهر هنوز در حال فعالیت هستند، لازم دانستیم تا بهترین روغن موتور سمند X7 را نیز به شما معرفی کنیم. روغن موتور 20w50 شرکت الیستر یکی از بهترین روغن موتور‌های موجود بازار برای این خودرو است. این روان کننده موتور از کیفیت و تراز بالایی پیروی می‌کند و می‌تواند نیازهای موتور سمند شما را برطرف کند.

روغن موتور سمند سورن

سمند سورن، یکی از محبوب‌ترین خودروی جوان پسند داخلی است که از طراحی زیبا و موتوری قدرتمند استفاده می‌کند. سمند سورن با طراحی و موتور محبوب خود توانسته نظر مردم را به خود جلب کند. از آن جایی که این خودرو از قدرت و پتانسیل بالایی برخوردار است، به راحتی می‌تواند تا چند سال بدون درد سر به شما خدمت رسانی کند. استفاده از روغن موتور نامرغوب و غیراصل می‌تواند هزینه های بسیاری را برای شما راننده گرامی ایجاد کند.

اگر می‌خواهید از نهایت قدرت و سرعت سمند سورن خود استفاده کنید و از آن لذت ببرید، پیشنهاد ما استفاده از روغن موتور 10w40 شرکت فلومکس می‌باشد. روغن موتوری با کیفیت و درجه یک که به راحتی می‌تواند سلامت و کارایی موتور شما را تضمین کند. این روغن موتور، هرگونه اصطکاک، پوسیدگی و سایش در موتور خودروی سمند سورن را از بین می‌برد. این فرایند کافی است تا خودروی شما به بهترین نحو کار کند و بتوانید تا سال‌های سال آن را در سطح سلامت A حفظ کنید.

بهترین روغن موتور سمند با کیفیت کدام است؟

حال که با خودرو سمند و تعدادی از موتور‌های آن آشنا شده‌اید، نوبت آن رسیده که روغن موتور مرغوب خود را جستجو و خریداری کنید. در وبسایت حافظ‌کار روغن موتور‌های بسیاری عرضه می‌شود که شما به راحتی می‌توانید آن‌ها را جستجو کرده و به سبد خود اضافه و خریداری کنید. تمامی محصولاتی که بر روی وبسایت حافظ‌کار در حال فروش است، از نظر کیفیت در بهترین سطح کیفی خود قرار دارند و به سلامت و کارکرد خودرو شما کمک بسیاری می‌کنند.

کلام آخر

خودروی ایرانی سمند یکی از با کیفیت‌ترین و قدیمی‌ترین خودرو‌های تولید داخل است. این خودرو به روغن موتور و مواد مصرفی مرغوبی نیاز دارد تا در بهترین حالت آماده خدمت‌رسانی باشد. روغن موتور با کیفیت اولین چیزی است که می‌تواند کارایی آن را به صورت چشم‌گیری افزایش دهد. پس در انتخاب بهترین روغن موتور سمند خود، دقت بالایی داشته باشید و به هر مواد و فروشگاهی اعتماد نکنید.

همکاران ما در حافظ‌کار آماده راهنمایی و ارائه بهترین مشاوره به شما مشتریان عزیز می‌باشند. شما مشتریان عزیز به راحتی می توانید از بخش تماس با ما با کارشناسان فروش ما در تماس باشسد.