بهترین روغن موتور پارس

روغن موتور‌‌های بسیاری داخل کشورمان ایران تولید می‌شود که روغن موتور پارس یکی از از این روغن موتور هاست. این خودرو موتوری کم استهلاک و حساس دارد که به هر روغن موتوری سازگار نیست. پژو پارس با موتورها و امکانات مختلفی تولید و از جانب ایران‌خودرو عرضه می‌شود. در ادامه به بررسی کامل این خودرو و بهترین روغن موتور آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

روغن موتور چیست ؟

روغن موتور یک ماده اصلی برای هر خودرو می‌باشد. همه روغن موتور از دو بخش روغن پایه و افزودنی‌های مختلف ساخته شده‌اند. روغن موتورها را از دو نوع نفت پایه و غیر طبیعی می‌توان تولید نمود. از انواع روغن موتور می‌توان به روغن سنتتیک، روغن مینرال و… اشاره نمود. خودروسازان روغن موتور را در جهت انجام اموری همچون روان‌سازی قطعات قابل تحرک، جلوگیری از ایجاد و تجمع رسوب در بخش‌های درون موتور، خنک کردن تجهیزات موتور، ذخیره سوخت با مصرف بهینه، محافظت از موتور در برابر تولید گاز و… تولید کردند. هر صاحب خودرویی باید در خرید نوع روغن موتور خود دقت کند، زیرا در غیر این‌ صورت طول عمر موتور کاهش می‌یابد. در این نوشتار تلاش بر این داریم که بهترین روغن موتور پارس را معرفی نماییم.

بهترین روغن موتور پارس
بهترین روغن موتور پارس

معرفی خودرو پارس

خودرو پژو پارس از پر فروش‌ترین خودرو‌های موجود در بازار ایران است. پژو پارس دارای نام‌های دیگری مثل پژو پرشیا، پژو سفیر و… می‌باشد. این خودرو شکل ظاهری‌اش را از خودرو پژو ۴۰۵ الهام گرفته است. با گذشت زمان نسخه جدید با امکانات و ویژگی‌های جدید تر پدید آمد. خودرو پژو پارس در مدل های پژو پارس ELX  ، پژو پارس LX و پژو پارسXU7  تولید و عرضه می‌شود.

بهترین روغن موتور پارس

 از آن جایی که هر خودرویی دارای مشخصه‌های متفاوت است و روش استفاده متنوعی دارد، درنهایت باید از روغن موتور مناسب خودش استفاده کند. بنابراین، هر فرد دارای خودروی پژو پارس نگران این است که به غیر از روغن موتور مخصوص خودروی پارس از روغن نامرغوب دیگری استفاده نکند. همچنین دقت می‌کند که بهترین روغن موتور را تشخیص، خریداری و استفاده کند. از طرفی در بازار، روغن موتور‌های مختلفی وجود دارد و همین امر موجب شده افراد را در انتخاب روغن موتور پارس کمی سردرگم کند.

تاکنون شرکت خودروسازی ایران خودرو چندین مدل و نسخه از خودرو پژو پارس تولید و در دسترس عموم قرار داده است که هرکدام از مدل ها دارای کارکرد و ویژگی‌های متفاوت می‌باشد.به همین دلیل هر کدام به روغن موتور مخصوص خود نیاز دارد.

بهترین روغن موتور با ترکیبات عالی که همیشه به صاحبان خودروهای پارس توصیه می‌شود، روغن موتور پارانوکس است. پژو پارس با موتور های متفاوتی تولید و عرضه می‌شود. خوشبختانه در کشور ما برای همه موتور‌های این خودرو روغن مخصوص تولید شده که توسط مشتریان قابل خریداری است. همین کار باعث بهتر کار کردن اجزای داخلی خودروی مشتری می‌شود.

سایت‌ها و فروشگاه‌های بسیاری برای خرید روغن موتور وجود دارد، اما همه آنها قابل اطمینان نیستند. امروزه به دلیل وجود روغن موتورهای تقلبی و نامرغوب انتخاب یک فروشگاه با انصاف و مطمئن، کاری بسیار دشوار است. ما در فروشگاه حافظ‌کار در اختیار شما مشتریان عزیز هستیم.

شما به راحتی می‌توانید در قسمت سرچ سایت روغن موتور خود را جستجو کرده و بعد از بررسی خریداری کنید. در غیر اینصورت می‌توانید با همکاران ما تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را قبل از خرید دریافت کنید. در ادامه تمامی روغن موتور‌های مخصوص هر موتور و مشخصات را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

بهترین روغن موتور پارس
بهترین روغن موتور پارس

بهترین روغن موتور (XU7)

روغن موتور پارس XU7  دارای ویژگی های مانند گرانروی 20w50  و سطح کیفیSL  است. اگر سطح کیفی کمتر از SL باشد آسیب‌های جدی بر سیلندر و دیگر بخش‌های موتور وارد می‌شود. همچنین روغن موتور مخصوص پارسXU7  با خصوصیات گفته شده، موتور خودروی شمارا از پوسیدگی در امان نگه ‌می‌دارد. حجم روغن موتور پارسXU7  بدون تعویض فیلتر و با تعویض فیلتر به ترتیب 4.2 و4.7 لیتر می‌باشد. فروشگاه ما برای این نوع موتور روغن با کیفیت الیستر را پیشنهاد می‌دهد.

بهترین روغن موتور پارس  (LX)

پژو پارس مدل LX از محبوبیت بالایی برخورد دار است زیرا در گروه پر فروش‌ترین خودروهای ایران خودرو می‌باشد. برای این نسخه از خودرو پژو پارس، باید از روغن موتور با گرید( گرانروی) 10W40 و سطح کیفی  SN وSL, SM  استفاده نمود. حجم روغن موتور پارس  LXدر هنگام تعویض فیلتر 3.7 لیتر و هنگام بدون تعویض فیلتر 4.2 لیتر می‌باشد. متخصصین و کارشناسان همواره به افراد دارای خودرو پژو پارس توصیه می‌کنند که هر بار که روغن موتور را تعویض می‌کنند فیلتر را نیز تعویض نمایند. زیرا در این صورت روانکاوی بهتر عمل می‌کند. روغن مرغوبی که برای این موتور قابل معرفی است، روغن موتور برند فلومکس است.

بهترین روغن موتور (EXL)

در بین خودرو‌های پژو پرشیا ( پارس) قوی‌ترین نسخه آن‌ها خودرو ی پژو پارس ELX است. روغن موتور مناسب این خودرو باید دارای گرید 10W40 باشد. این نوع روغن موتور قطعات موتور را از پوسیدگی و زنگ زدگی محافظت می‌کند. همچنین، باعث افزایش قدرت موتور می‌شود. برای این موتور می‌توانید از برند‌های الیستر و فلومکس استفاده کنید.

طول عمر روغن موتور پارس

هر چیزی قابل استفاده‌ای دارای یک عمر مفید است و بعد از اتمام طول عمر آن، باید دور انداخته یا تعویض شود. در نتیجه می‌توان گفت روغن موتور پارس هم دارای طول عمر مشخصی است.کارشناسان و محققان با مشاهدات و تجربیاتی که کسب نموده‌اند توصیه می‌کنند، روغن خودرو حتما باید در آخر هر فصل سال عوض شود، چرا که همین امر کوچک صاحب خودرو را از هزینه‌های بیشتر و سنگین‌تر نجات خواهد داد. زیرا با تعویض روغن در زمان مشخص سلامت موتور خودروی خود را تضمین می‌نماید. همچنین کیلومتری که روغن موتور در آن باید تعویض شود بین 5 هزار تا 6 هزار کیلومتر است و اگر بیشتر از آن، از روغن موتور استفاده کنید، امکان دارد به موتور آسیب بسیاری وارد کند.

وظیفه بهترین روغن موتور پارس

روغن موتور پارس مرغوب، باید دارای خصوصیاتی باشد که باعث افزایش قدرت، سرعت و عملکرد خودروی شما شود. بنابراین، به چندی از وظایف یک روغن موتور عالی اشاره خواهیم کرد:

  1. صرفه جویی در مصرف سوخت
  2. ایجاد کمتر آلاینده‌ها و کاهش آلودگی هوا
  3. نهایت قدرت و سرعت با بهینه سازی عملکرد موتور پژو پارس
  4. عدم ایجاد اصطکاک و از بین بردن قطعات
  5. کاهش استهلاک
  6. کاهش آلودگی صوتی داخل خودرو پژو پارس