بهترین روغن موتور 206
بهترین روغن موتور 206

خودرو‌ها امروزه به یک نیاز جدا نشدنی از زندگی انسان‌ها تبدیل شده‌اند، این وسیله پر‌کاربردی و زیبا در صدد آسان کردن زندگی ما انسان هاست. این وسیله مثل هر موجودی نیاز به نگهداری و مواد مرغوب و مناسب برای فعالیت دارند و اگر از مواد نامناسبی برای قطعات آن‌ها استفاده شود باعث ایجاد خسارت‌های پر هزینه خواهد شد.

همیشه کسانی که 206 دارند به دنبال بهترین روغن موتور هستند، امروزه به دلیل گران شدن قطعات و لوازم داخلی و موتوری خودرو‌های ایرانی و خارجی، استفاده از روغن موتورهای با کیفیت و مناسب می‌تواند از هزینه‌های اضافی جلوگیری یا کم کند.

کاربران از ما سوال‌های بسیاری می‌پرسند، سوالهایی مثل، آیا روغن موتور 206 تیپ 2 با 5 یا 3 فرق دارد؟ زمان تعویض روغن موتور 206 چه زمانی است؟ برای موتور از چه مقدار روغن موتور استفاده کنیم؟ یا اینکه روغن موتور مرغوب و با کیفیت چه مشخصاتی دارد؟ در این مقاله سعی بر این شده که به تمامی سوالات پرسیده شده شما کاربران عزیز پاسخ داده و تعدادی از بهترین روغن موتور‌های موجود بازار را نیز به شما معرفی شود. با ما همراه باشید.

مشخصات و تاریخچه پژو 206

پژو ۲۰۶ یک خودروی سواری تولید شرکت پژو فرانسه است که با ۶ تیپ تولید و عرضه می‌شود. تولید این خودرو در سال ۱۹۹۸ آغاز و در سال ۲۰۱۰ در بیشتر کشورهای جهان متوقف شد. شرکت ایرانخودرو تولید و عرضه این خودرو را در ایران برعهده دارد.

هر کدام از تیپ‌های این خودرو از موتور‌ها و قطعات مختلفی تشکیل شده است که هر کدام به روغن موتور خاص خود نیاز دارد. همچنین این خودرو در دو حالت صندوقدار و هاچ بک تولید می‌شود. در حال حاضر پژو 206 تیپ 2 با موتور TU3، پژو 206 تیپ 5 با موتور TU5 و پژو 206 صندوق‌دار مدل V8 با موتور TU5 خودروهایی هستند که توسط شرکت ایران خودرو تولید و عرضه می‌شوند.

بهترین روغن موتور ۲۰۶ با موتور TU5

پژو 206 با چند نوع موتور تولید می‌شود، ولی از همه کم استهلاک تر و قوی تر موتور نوع TU5 است. TU5 موتوری است که در ایران طرفداران بسیاری دارد، به همین خاطر ایرانخودرو آن را روی خودرو های دیگری مثل SLX 405 و بعضی از مدل‌های پژو پارس نیز قرار داده است.

بهترین روغن موتور 206 در فصل گرما، روغن موتوری است که از درجه کیفی و استاندارد 10W40 استفاده کند. همچنین برای فصل سرما می‌توانید از روغن موتورهای 5w40 یا 5w30 الیستر یا فلومکس استفاده کنید تا باعث افزایش کارکرد و بهبود راندمان موتور خودروی شما شوند. کارشناسان بسیاری توصیه می‌کنند که روغن موتور 206 TU5 را در آستانه 10 هزار کیلومتری تعویض کنیم تا آسیبی به موتور خودرو وارد نشود.

بهتین روغن موتور 206

حجم موتور TU5 3.75 لیتر روغن است. پس به نتیجه رسیدیم که در هنگام انتخاب بهترین روغن موتور 206 با موتور TU5 در نظر گرفتن فصل گرما یا سرما بسیار مهم و ضروری است و می‌تواند نوع روغن موتور را تغییر دهد.

بهترین روغن موتور ۲۰۶ با موتور  TU3

موتور TU3 دارای 1361 سی سی حجم می‌باشد، این موتور نسبت به موتور دیگر 206 سبک تر و کم مصرف تر بوده و برای استفاده داخل شهری بسیار مناسب می‌باشد. این موتور در 206 های تیپ 2 به کاربرده می‌شود.

برای این تیپ از موتور 206 بهتر است در فصل زمستان از روغن موتور 10w40 فلومکس و در فصل تابستان از روغن موتور 20w50 الیستر یا پارس سوپر جم استفاده شود تا بهترین عملکرد را به شما رانندگان عزیز ارائه دهد. حجم روغن موتور این تیپ 3.25 لیتر است و روغن آن باید در آستانه 10 هزار کیلومتری تعویض شود. روغن موتور الیستر تحت لیسانس و همراه با تکنولوژی کشور آلمان است. این روغن موتور مناسب برای انواع مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان خودروها و ماشین‌آلات و موتورسیکلت‌ها است.

انواع روغن موتور مناسب برای 206

بیشتر روغن موتورها به سه دسته روغن موتور سنتتیک، نیمه سنتتیک و مینرال تقسیم می‌شوند. روغن موتورهای سنتتیک طی مراحل شیمیایی تولید شده، اما روغن موتورهای مینرال از مواد معدنی تولید شده است. روغن موتورهای نیمه سنتتیک از ترکیب دو روغن موتور سنتتیک و مینرال تولید شده است و برای هر فصول و موقعیتی مناسب می‌باشد.

اگر ناخالصی روغن برایتان مهم است از روغن های سنتتیک استفاده کنید. روغن موتورهای مینرال دوره تعویض کمتری دارند، به خاطر همین باعث افزایش هزینه‌ها در طولانی مدت می‌شوند. انتخاب نوع و کیفیت روغن موتور به انتخاب شما بستگی دارد، اما اصول انتخاب این است که روغن‌های سنتتیک مناسب خودرو‌های بروز و امروزی هستند و روغن موتورهای مینرال مناسب خودروهای کمی قدیمی‌تر.

بهترین برندهای روغن موتور 206

دو برند الیستر و فلومکس از بهترین برندهایی هستند که به فکر موتور 206 شما هستند. این دو برند معروف و با کیفیت محصولاتی تولید می‌کنند که در تمامی فصول نیاز موتور خودرو شما را تامین می‌کنند. بیشتر این محصولات بر روی سایت حافظ کار قابل خریداری هستند. شما می‌توانید برند خود را جستجو و مشخصات مورد نظر را مطالعه و بررسی کنید و محصول را به راحتی خریداری کرده و در کمترین زمان ممکن تحویل بگیرید.

قیمت روغن موتور 206

در کشور ما قیمت قطعات خودرو و مواد مصرفی آن در لحظه در حال تغییر است. ما نمی‌توانیم قیمتی را در این مقاله برای مبنا درج کنیم. به غیر از آن قیمت روغن موتور 206 نسبت به نوع موتور و عمر قطعات آن متفاوت است. اگر شما قصد خرید روغن موتور این خودرو را دارید میتوانید برای مشاهده قیمت‌ها وارد صفحه روغن موتور‌های ما شوید و روغن موتور خود را خریداری کنید. بیشتر قیمت‌هایی که روی وبسایت حافظ کار درج شده بروز می‌باشند.

کلام آخر

در این مقاله از وبسایت حافظ کار سعی کردیم تا شما را با انواع موتورها و روغن موتورهای پژو 206 آشنا کنیم. روغن‌های بسیاری را برای انواع فصول گرما و سرما معرفی کردیم تا شما انتخاب‌های بیشتری برای خرید داشته باشید. اگر سوالی در زمینه انتخاب یا خرید روغن موتور هر خودرویی داشتید، می‌توانید با کارشناسان ما در حافظ کار تماس گرفته و بهترین محصول را خریداری کنید.

اگر نظر یا سوالی داشتید در قسمت نظرات درج کنید تا همکاران ما در کمترین زمان ممکن پاسخگوی شما کاربران عزیز باشند.